x تبلیغات
تنظیم مودم در ۱۰ مرحله

تنظیم مودم در ۱۰ مرحله

تنظیم مودم در ۱۰ مرحله بسیار آسان

تنظیم مودم در ۱۰ مرحله

مراحل راه اندازی و تنظیم مودم به شرح زیر است.
مرحله 1: تصمیم بگیرید که روتر را در کجا قرار دهید
بهترین مکان برای یک روتر تجاری بی سیم در یک منطقه باز از محل کار است، زیرا از پوشش یکنواخت بهره مند خواهید شد. با این حال، گاهی اوقات یافتن فضایی در فضای باز آسان نیست، زیرا باید روتر را به یک دروازه باند پهن از ISP (ارائه‌دهنده خدمات اینترنت) خود متصل کنید، که معمولاً به یک کابل نزدیک دیوار بیرونی متصل است.

مرحله 2: اتصال به اینترنت
روتر را به یک کابل وصل کنید - یا یک روتر مش را انتخاب کنید
برای حل مشکل "مسافت طولانی" هنگام اتصال روتر، می توانید از کابل CAT5e یا CAT6 برای اتصال روتر به پورت اترنت دروازه ISP استفاده کنید. گزینه دیگر این است که کابل های اترنت را از طریق دیوارهای دفتر خود به محل مرکزی انتخاب شده برای روتر اجرا کنید.

گزینه دیگر نصب شبکه مش با روتر است. یک شبکه مش به شما امکان می دهد چندین فرستنده Wi-Fi را در خانه یا محل کار خود قرار دهید، همه در یک شبکه. برخلاف توسعه دهنده ها که می توانند با هر روتر بی سیم استفاده شوند، شبکه های مش به روتری با این قابلیت داخلی نیاز دارند.

مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب کنید، از یک کابل اترنت اولیه که به شبکه گسترده (WAN) روتر یا پورت اینترنت وصل شده است استفاده خواهید کرد. پورت اینترنت معمولاً با رنگ متفاوتی از سایر پورت ها جدا می شود.

چراغ های LED روتر را بررسی کنید
چراغ های LED روتر شما به شما می گوید که آیا با موفقیت اتصال اینترنتی فعال برقرار کرده اید یا خیر. اگر چراغ‌هایی را نمی‌بینید که چنین اتصالی را تأیید می‌کنند، مطمئن شوید که کابل را به پورت صحیح وصل کرده‌اید.

اتصال را با دستگاه تست کنید
با وصل کردن رایانه لپ‌تاپ به یکی از پورت‌های دستگاه در پشت روتر، تأیید کنید که روتر شما اتصال کار می‌کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، باید بتوانید یک اتصال سیمی را شروع کنید، درست مانند زمانی که اتصال فعال اینترنت را تأیید کردید.

مرحله 3: درگاه روتر بی سیم را پیکربندی کنید
در برخی موارد، ISP ها به مشتریان دروازه هایی با روترهای داخلی ارائه می دهند. در بیشتر موارد، این دستگاه‌های ترکیبی برای محیط‌های تجاری ساخته نشده‌اند، همچنین دارای پورت‌های اضافی، امنیت و گزینه‌های دیگری نیستند که به شما امکان می‌دهند خدمات اضافه کنید و شبکه‌ها را با رشد کسب‌وکار گسترش دهید.

اگر دروازه ای با روتر یکپارچه دارید، باید دروازه را طوری پیکربندی کنید که روتر را غیرفعال کند و آدرس IP WAN - آدرس پروتکل اینترنت منحصر به فردی که ارائه دهنده اینترنت به حساب شما اختصاص می دهد - و تمام ترافیک شبکه را به شما منتقل کنید. روتر جدید

اگر این مرحله را انجام ندهید، ممکن است با درگیری هایی مواجه شوید که مانع از عملکرد صحیح دستگاه ها می شود. ممکن است لازم باشد برای کمک در این مرحله با ISP خود تماس بگیرید.

مرحله 4: دروازه را به روتر وصل کنید
ابتدا دروازه را خاموش کنید. اگر قبلاً یک کابل اترنت به پورت شبکه محلی (LAN) دروازه وصل شده است، کابل را جدا کرده و به پورت WAN روتر خود وصل کنید. دروازه را دوباره روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا راه اندازی شود. منبع تغذیه روتر را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید، دوباره چند دقیقه صبر کنید.

مرحله 5: از برنامه یا داشبورد وب استفاده کنید
ساده‌ترین راه برای ادامه راه‌اندازی روتر، استفاده از یک برنامه تلفن همراه است که سازنده روتر آن را ارائه کرده است. اگر برنامه ای وجود ندارد، یا ترجیح می دهید از داشبورد مبتنی بر وب روتر استفاده کنید، روتر را از طریق کابل اترنت به رایانه متصل کنید.

ممکن است آدرس IP روتر را در پشت خود دستگاه مشاهده کنید. اگر نه، 192.168.1.1، آدرس روتر معمولی را در نوار جستجوی مرورگر تایپ کنید.

مرحله 6: نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید
برای پیکربندی روتر، باید با استفاده از نام مدیریت پیش فرض و رمز عبور آن وارد شوید. معمولاً می توانید این اطلاعات را روی خود روتر یا در دفترچه راهنمای کاربر چاپ شده پیدا کنید.

در مرحله بعد، مشخصات مورد نیاز را وارد کنید. پس از ورود، باید بلافاصله یک نام کاربری و رمز عبور جدید ایجاد کنید. پیش‌فرض‌ها معمولاً چیزی مانند «admin» و «password1234» هستند که بدیهی است ایمن نیستند—پس حتماً در اولین فرصت آنها را تغییر دهید.

مرحله 7: سیستم عامل روتر را به روز کنید
روتر شما ممکن است به به‌روزرسانی «سیستم‌افزار» یا نرم‌افزاری که آن را اجرا می‌کند نیاز داشته باشد. آن را در اسرع وقت به روز کنید، زیرا سیستم عامل جدید ممکن است اشکالات را برطرف کند یا محافظت های امنیتی جدیدی ارائه دهد.

برخی از روترها ممکن است سیستم عامل جدید را به صورت خودکار دانلود کنند، اما بسیاری از آنها این کار را نمی کنند. ممکن است لازم باشد به‌روزرسانی‌ها را از طریق برنامه یا رابط مرورگر بررسی کنید.

مرحله 8: یک رمز عبور Wi-Fi ایجاد کنید
همانطور که اکثر روترها با نام های کاربری و رمز عبور مدیریت از پیش تعیین شده ارائه می شوند، اکثر روترها نیز دارای نام های کاربری و رمز عبور Wi-Fi از پیش تعیین شده هستند. احتمالاً از شما خواسته می شود که نام کاربری و رمز عبور Wi-Fi را تغییر دهید، اما حتی اگر چنین درخواستی را نمی بینید، برنامه ریزی کنید که این کار را سریع انجام دهید.

مرحله 9: در صورت امکان از ابزارهای پیکربندی خودکار استفاده کنید
اگر روتر شما به ویژگی‌های نصب خودکار مجهز است، برای کمک به تکمیل راه‌اندازی به آن‌ها تکیه کنید. به عنوان مثال، شما باید بتوانید از پیکربندی خودکار برای مدیریت آدرس های IP با پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) استفاده کنید، که به طور خودکار آدرس های IP را به دستگاه ها اختصاص می دهد. همیشه می توانید این آدرس ها را بعداً تغییر دهید.

مرحله 10: امنیت را تنظیم کنید
بسیاری از تولید کنندگان روتر عملکردهای امنیتی را ارائه می دهند

حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شبکه می‌توانید وارد داشبورد وب شوید و ویژگی‌های امنیتی اضافی مانند فایروال، فیلتر کردن وب و کنترل‌های دسترسی را فعال کنید تا از ترافیک مخرب محافظت کنید. همچنین می توانید شبکه های خصوصی مجازی (VPN) را برای حفظ حریم خصوصی راه اندازی کنید.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 6
بازدید ماه گذشته : 45
بازدید سال گذشته : 277
کل بازدید : 576